Wednesday, February 24, 2010

Kenangan Zaman Sekolah...

esok 25.2.2010..STPM akan diumumkan..terigt masa zaman amek STPM..emmm dan juga amek result mcm xcnfdent tp bila kte berusaha + tawakal kite akan berjaya dan mengenangkan kembali jasa byk pihak rasa tersangat syukur..jika tidak aku tiada dalam dunia pendidikan dan terima kasih tidak terhingga kepada ibu dan arwah abah yg setiap hr dan malam mendoakan kejayaan anak nyerrrr..guru2 yg telah menabur bakti...rakan2 sekalian dan terutama sekali yg tidak terhingga utk diri sendiri..
emmm bila teringat kembali zaman amek STPM jauh sgt usaha ketika mengambil SPM..entah nape ramai kawan2 yg berlumba untuk berjaya masa SPM..tp tidak bagi aku..Aku bukan lah pelajar yg cemerlang (EMMMM merendah dr lak..hehhehe)..tp bila terigtkan kata seseorg yg telah tiada aku bernekad utk mencapai cita2..pada mulanya aku bercita-cita menjadi nurse..(ewah2 berangan lak)..tp hasrat tersebut ditentang oleh arwah abah ketika itu. Semasa zaman sekolah aku bkn lah famous sgt tidak seperti rakan2 yg lain kerana akulah princess ponteng sekolah dan suka tdo gak..hehhehe.. dtg lmbt..alasan yg diberikan adalah penat mengulangkaji (sebenarnye xpnt Cuma mls)..hehhehe..tp apa kan daya aku juga yg mengajak rakan2 turut ponteng..jahatnye aku nie..tp xlah jahat sgt..emmm aku juga yg menjadi tutor bg rakanku anita...mengajar dia dan sllu dtg ke rumah mengajarnye..bg pendapat aku rakan adalah segala2 nyer selepas fmly..aku suka tdo..itu xleh disangkal lg..di dalam kelas akulah johan segala johan tp bkn johan GK(gila kuasa)hehhehe..aku suka sbjk Sejarah ntah nape..aku leh menghafal apa2 yg berkaitan sejarah kerana sejarah blh digoreng bg yg bijaksana seperti aku..thank Cikgu Habidah n Cikgu Zainun..mereka merupakan guru yg sentiasa cool dan membuatkan aku suka sbjk tu..Pengajian AM lak siapa x kenal dgn guru-guru yg cute..cikgu Shukor, Cikgu Umairah dan Cikgu Selaparidah..mereka bila dilihat pnh misi dan visi..emmm geo juga cikgu Selapridah dan juga Cikgu Nurain yg semakin meletop kini..dan bM Cikgu Sidek dan cikgu Rahimah..Thanks kerana berjaya menjadikan anak didik kamu berjaya..tanpa guru siapalah kami skg..aku suka belajar tp xsuka dtg sekolah..ntah nape..bila waktu sek apabila ponteng aku suka tdo dan bgn tdo dan melihat buku pada waktu mlm saje dan pada waktu siang aku suka tdo..tp aku kadang2 insaf...kdg2 x gak..hehhehe.kenangan zaman STPM sggh membanggakan aku walaupun aku bkn lah seorg yg membanggakan tp aku blh katakan boleh lah...dan ketika dalam kelas aku suka mendiamkan diri bkn beerti tdk pndi tp tidak mahu menunjuk2 k..hehhehe...bila kau dpt high mark aku hapy tp dalam hati dan klu kalian nak tahu aku xpnh pun membaca buku tp aku suka mencari maklumat dan menulis sndr maklumat tersebut kembali..lain org lain cara belajar..aku nie pelik ckit suka membeli segala buku kemudian mengambil maklumat yg tiada dalam buku dan menambahkan maklumat tersebut..itu cara aku..bg aku itu satu keseronokan..dan bila hendak periksa org lain blh lah baca buku tp aku lak mkn jer byk2 (tension) dan trs tdo..buku pun tdo..
Pengajian Am merupakan sbjk yg btl2 killer masa tu..xsemua org yg leh wat sbjk tu..dan ramai yg takut termasuk aku juga tp aku nie xpnh berigt..hehehhe..
Emmm aku menunggu sehingga 2 bulan lebih tuk mendapatkan keputusan dan macam2 dugaan ketika itu..salah satunye ialah tersalah tarikh dan arwah bapa yg teria sgt ingin mengetahui dan sggp menunggu didpn TV dan surat khabar..katanye sering sahaja betul sehingga tarikh pun salah dan ada lagi yg menarik bila keputusan U keluar..itu lagi menarik..hehhehe.. dan apabila keputusan dikuarkan aku menggs sehinggakan mak dan rakan2 menelefon utk pergi ke sekolah mengambil result..emmm bila disek bkn aku yg tgk result adek aku lak yg beria2 tgk result..dan x percaya bila keputusan dikuarkan..walaupun tidaklah pelajar cemerlang (hehehhehe) tp bolehla berkat usaha aku yg ckit dptlah aku hapy..xpercaya sgt ntah nape masa amek 1st exam aku lmby dtg sek..malu gan cikgu2..tp leh cemerlang sbjk tu...alhamdulilah
Tp bila ada sesiapa yg bertanyakan aku memperkatakan tidak rugi jika kita mengambil STPM..tryla amek anda akan merasakan kepuasan yg tidak terhingga dan apabila memasuki U akan menjadi sama seperti zaman STPM..
Terima kasih semua yg telah membantu saya berjaya dan bersyukur kepada Mu tuhan..kerana mengurniakan aku rezeki dan kekecewaan semasa zaman SPM terbalas jua..(mcm dpt anugerah artis paling popular lak kan)..hehheheh

No comments:

Post a Comment